سامانه مدرسه هوشمند پویان

 جستجو در سایت
 تولد همکاران
 همراهان ما
 ویژه
carousel 1
1401/09/15 :: نماز ظهر -اردوی علمی و سیاحتی کویر -9آذر1401
نماز ظهر -اردوی علمی و سیاحتی کویر -9آذر1401 ... [مشاهده]
carousel 1
1401/09/08 :: سه شنبه های مهدوی
سه شنبه های مهدوی: آشنایی بیشتر بامهدویت و امام عصر (عج) همراه با پذیرایی (نذر سلامتی آقا) ... [مشاهده]
carousel 1
1401/09/07 :: حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان
حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حسینی، در جمع دانش آموزان دبیرستان ... [مشاهده]
carousel 1
1401/08/22 :: صعود به قله کرکس با ارتفاع 3895 متر توسط دانش آموز ورزشکار و عزیزمون عرفان رفیعی
صعود به قله کرکس با ارتفاع 3895 متر توسط دانش آموز ورزشکار و عزیزمون عرفان رفیعی ... [مشاهده]
carousel 1
1401/08/22 :: تست بینایی سنجی توسط کارشناس متخصص
تست بینایی سنجی برای کلیه دانش آموزان انجام گرفت و نتایج آن به اطلاع خانواده ها داده شد لینک دانلود ... [مشاهده]
carousel 1
1401/08/13 :: راهپیمایی 13 آبان
دانش آموزان دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی کاشان در روز 13 آبان به همراه دبیران و کادر آموزشگاه در راهپیمایی ... [مشاهده]
carousel 1
1401/07/22 :: برگزاری اولین کارسوق پایه هفتم
 اولین کارسوق پایه هفتم در تاریخ 17 مهرماه در دبیرستان سیناییان برگزار گردید. این کارسوق که به مدت یک شب ... [مشاهده]

 اضطراب امتحان نوعي خود اشتغالي ذهني است كه خود كم انگاري و ترديد در مورد توانائيهاي فرد را به همراه دارد و اغلب باعث ارزيابي منفي و عدم تمركز حواس و واكنشهاي جسماني نامطلوب مي شود.

شبهاي امتحانات دانشجوئي فرا رسيده است و اضطراب آن روزها گريبان گير بيش از يك و نيم ميليون دانشجوي كشور است اگر از هر دانشجوئي كه پشت نيمكت هاي دانشگاه نشسته بپرسي پر هول و هراس ترين شبهاي زندگيت كدام شب بوده است به احتمال نود درصد شبهاي امتحان و كنكور يادش مي آيد دانشجو از استرس روزهاي امتحان گله مي كند اما اين استرس چگونه كاهش پيدا مي كند.

 

علائم اضطراب

عصبي بودن، آرام و قرار نداشتن، احساس خستگي، سرگيجه،‌ تكرر ادرار، افزايش ضربان قلب، بي حالي، تنگي نفس، تعريق، ‌لرزش،‌ بيخوابي، دلهره، ‌سردرد، بي اشتهائي ودلشوره مي باشد.

 

 روشهاي پيشگيري از استرس و اضطراب

دانشجويان نبايد يادگيري تمام مفاهيم درسي را به شب امتحان موكول كنند بلكه بايد سعي كنند هر درسي در زمان خود و در فرصت مناسب مطالعه كنند تا درشبهاي امتحان با خيالي آسوده فقط به مرور درسها بپردازند از يادگيري دروس به صورت فشرده اجتناب كنند.

 

ايجاد آمادگي قبل از امتحانات

  • در ساعات معيني درس بخوانيد چند ساعت متوالي درس خواندن خسته كننده است و سبب كاهش يادگيري مي گرددبعد از پايان هر ساعت  به مدت 5 تا 10 دقيقه استراحت كنيد.
  • سعي نمائيد اوقات خود را به زمان كار و زمان مطالعه تقسيم كرده و مطابق برنامه تنظيم شده پيش برويد.
  • سرعت مطالعه خود را كاهش داده و مطالب را   چندين بار بخوانيد
  • سبك يادگيري خود را پيدا كنيد.
  • دعا و نيايش  ، تمركز فكر  ، ورزشهايي كه موجب تقويت روح مي شوند انواع ورزشهاي بدني پرداختن به فعاليتهاي هنري در ايجاد آرامش  واعتماد موثر است.
  • خلاصه نويسي را تمرين كنيد خلاصه كردن مطالب بهترين روش يادگيري است با اين روش شما صرفاً  متوجه نكات  مهم درس مي شويد.
  • قبل از امتحان لازم است بدانيد كه از چه وسايلي و كتابهايي مجازيد در جلسه امتحان استفاده كنيد بنابراين آنها را از پيش آماده نمائيد.
  • شب قبل از امتحان استراحت كافي داشته باشيد و قبل از شروع امتحان در حوزه حضور داشته باشيد.

  

روشهاي كاهش استرس درهنگام حضور در آزمون

  • به محض دريافت برگه امتحاني دستور العمل ها و راهنماها را به دقت بخوانيد و كاملاً به آنها عمل كنيد.
  • پس از دريافت برگه امتحاني سئوالات را به طور اجمالي مرور كنيد با توجه به زمان و ارزش هر سوال براي هر يك از سئوالات زماني را اختصاص دهيد و پيش از آنكه به سئوالات پاسخ دهيد به مفهوم آن خوب توجه كنيد.
  • در جلسه امتحان اگر استرس داشتيد چشم ها را ببنديد و چندين بار نفس عميق بكشيد ابتدا قدري مكث و فكر كنيد تا از اين طريق به منظور استاد پي ببريد كه او براستي از شما چه مي خواهد.
  • هيچ گاه بروي برگه خم نشويد اين كار باعث فشار به روي قفسه سينه و خستگي مي گردد.
  • كوشش كنيد به تمامي پرسشها پاسخ دهيد هميشه يك پاسخ ضعيف و ناقص بهتر  از هيچ است.
  • در تحويل برگه امتحاني عجله نكنيد و در پايان يكبار پاسخ ها و پرسشها را بخوانيد.
  • پس از هر آزمون ديگر به آن فكر نكنيد و سعي كنيد خودتان را براي امتحان بعدي آماده كنيد.

 

عدم موفقيت در يك آزمون به معناي شكست در همه امتحانات نيست و قبل از مقصر دانستن ديگران تلاش كنيد به نقاط ضعف خود پي برده و در جهت رفع مشكل اقدام كنيد.

 تا مسابقه علمی دانش آموزان استان اصفهان

روز:6 ساعت:20 دقیقه:26 ثانیه:4

باقی مانده !

 برترین های پیشرفت تحصیلی سمپاد در کاشان
پایه هفتم


برترین های پیشرفت سمپاد
پایه هشتم

برترین های پیشرفت سمپاد

 متولدین امروز
چه لطيف است حس آغازي دوباره، و چه زيباست رسيدن دوباره به روز زيباي آغاز تنفس... و چه اندازه شيرين است امروز ، روز ميلاد ، روز تو! روزي که تو آغاز شدي! تولدت مبارک . 
 همراهان ما
 دیکشنری آنلاین
 سخن آسمانی

امیرالمومنین علی علیه السلام   "عذر برادرت را بپذير و اگر عذرى نداشت ، عذرى برايش بتراش . / بحار الأنوار جلد 74 صفحه 165 "
  اضطراب و استرس امتحان (1394/02/03)
فرستنده: محمد کوچکی راوندی (دبیر)   
مشاهده: 1 بار


اضطراب و استرس امتحان
 

 اضطراب امتحان نوعي خود اشتغالي ذهني است كه خود كم انگاري و ترديد در مورد توانائيهاي فرد را به همراه دارد و اغلب باعث ارزيابي منفي و عدم تمركز حواس و واكنشهاي جسماني نامطلوب مي شود.

شبهاي امتحانات دانشجوئي فرا رسيده است و اضطراب آن روزها گريبان گير بيش از يك و نيم ميليون دانشجوي كشور است اگر از هر دانشجوئي كه پشت نيمكت هاي دانشگاه نشسته بپرسي پر هول و هراس ترين شبهاي زندگيت كدام شب بوده است به احتمال نود درصد شبهاي امتحان و كنكور يادش مي آيد دانشجو از استرس روزهاي امتحان گله مي كند اما اين استرس چگونه كاهش پيدا مي كند.

 

علائم اضطراب

عصبي بودن، آرام و قرار نداشتن، احساس خستگي، سرگيجه،‌ تكرر ادرار، افزايش ضربان قلب، بي حالي، تنگي نفس، تعريق، ‌لرزش،‌ بيخوابي، دلهره، ‌سردرد، بي اشتهائي ودلشوره مي باشد.

 

 روشهاي پيشگيري از استرس و اضطراب

دانشجويان نبايد يادگيري تمام مفاهيم درسي را به شب امتحان موكول كنند بلكه بايد سعي كنند هر درسي در زمان خود و در فرصت مناسب مطالعه كنند تا درشبهاي امتحان با خيالي آسوده فقط به مرور درسها بپردازند از يادگيري دروس به صورت فشرده اجتناب كنند.

 

ايجاد آمادگي قبل از امتحانات

  • در ساعات معيني درس بخوانيد چند ساعت متوالي درس خواندن خسته كننده است و سبب كاهش يادگيري مي گرددبعد از پايان هر ساعت  به مدت 5 تا 10 دقيقه استراحت كنيد.
  • سعي نمائيد اوقات خود را به زمان كار و زمان مطالعه تقسيم كرده و مطابق برنامه تنظيم شده پيش برويد.
  • سرعت مطالعه خود را كاهش داده و مطالب را   چندين بار بخوانيد
  • سبك يادگيري خود را پيدا كنيد.
  • دعا و نيايش  ، تمركز فكر  ، ورزشهايي كه موجب تقويت روح مي شوند انواع ورزشهاي بدني پرداختن به فعاليتهاي هنري در ايجاد آرامش  واعتماد موثر است.
  • خلاصه نويسي را تمرين كنيد خلاصه كردن مطالب بهترين روش يادگيري است با اين روش شما صرفاً  متوجه نكات  مهم درس مي شويد.
  • قبل از امتحان لازم است بدانيد كه از چه وسايلي و كتابهايي مجازيد در جلسه امتحان استفاده كنيد بنابراين آنها را از پيش آماده نمائيد.
  • شب قبل از امتحان استراحت كافي داشته باشيد و قبل از شروع امتحان در حوزه حضور داشته باشيد.

  

روشهاي كاهش استرس درهنگام حضور در آزمون

  • به محض دريافت برگه امتحاني دستور العمل ها و راهنماها را به دقت بخوانيد و كاملاً به آنها عمل كنيد.
  • پس از دريافت برگه امتحاني سئوالات را به طور اجمالي مرور كنيد با توجه به زمان و ارزش هر سوال براي هر يك از سئوالات زماني را اختصاص دهيد و پيش از آنكه به سئوالات پاسخ دهيد به مفهوم آن خوب توجه كنيد.
  • در جلسه امتحان اگر استرس داشتيد چشم ها را ببنديد و چندين بار نفس عميق بكشيد ابتدا قدري مكث و فكر كنيد تا از اين طريق به منظور استاد پي ببريد كه او براستي از شما چه مي خواهد.
  • هيچ گاه بروي برگه خم نشويد اين كار باعث فشار به روي قفسه سينه و خستگي مي گردد.
  • كوشش كنيد به تمامي پرسشها پاسخ دهيد هميشه يك پاسخ ضعيف و ناقص بهتر  از هيچ است.
  • در تحويل برگه امتحاني عجله نكنيد و در پايان يكبار پاسخ ها و پرسشها را بخوانيد.
  • پس از هر آزمون ديگر به آن فكر نكنيد و سعي كنيد خودتان را براي امتحان بعدي آماده كنيد.

 

عدم موفقيت در يك آزمون به معناي شكست در همه امتحانات نيست و قبل از مقصر دانستن ديگران تلاش كنيد به نقاط ضعف خود پي برده و در جهت رفع مشكل اقدام كنيد.

 

 پانل ورود کاربران

 متولدین امروز
 خدا را بسیار یاد کنید